Mengapa Kadar Bayaran Khidmat Mengambil Gambar Perkahwinan Tinggi?










Fotografer terlatih :

1) Menggunakan kamera, lens, dan speedlight yang canggih bagi memastikan gambar yang diambil berkualiti.
2) Sentiasa memberi arahan kepada pengantin untuk memperbetulkan kedudukan bagi memastikan pose yang diambil menarik.
3) Bersengkang mata sampai pagi2 buta untuk edit gambaq bagi memastikan produk yang akan dipersembahkan kepada pelanggan berkualiti seperti yang dijanjikan.
4) Mempunyai motivasi kerana beliau sedar beliau di bayar atas khidmat yang beliau sediakan.
5) sanggup belajar bertahun2 tentang kaedah pengendalian kamera yang betul dan editing yang baik.

Fotografer tidak terlatih..:

1)Main bedal jer camera apa yang ada...bukan dia dibayaq pun...x kualiti pn apa kesah...benda x dibayaq kan.
2)Pose pengantin?lantak pi kat dia la...pose p la lagu mana pun...segan nak suruh pengantin pose...lagi pun aku bukan pandai pun nk suruh dia pose2 ni.
3) dah snap balik n terus tdq...ntah bila nk bagi kat pengantin pun x tau la...silap2 x bagi terus...duk la dalam memory card sampai mati..bila dah penuh...delete jer la....pengantin pun bukan nk mintak kat aku pn...ntah2 pengantin pun dah lupa kot.
4) tidak mempunyai motivasi pun sebab x dibayar pun..amik p la lagu mana pun..silap2 gambar kucing berak depan umah pengantin pun hang sapu skali.
5) bab ilmu jgn cakap la...asalkan guna mode auto dah la...buat ape nk blajaq gila2..bukan orang bayar pun...

So fikir2kan la...kenapa khidmat fotografi dibayar dengan nilai yang tinggi....





Sumber: Rakan Facebook













Stumble This Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Add To Reddit Add To Facebook




Share your views...

0 Respones to "Mengapa Kadar Bayaran Khidmat Mengambil Gambar Perkahwinan Tinggi?"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© 2015 | 2016 Keusahawanan, Fotografi, Personal All Rights Reserved